Op naar Chiang Mai - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Gezin Brandon - WaarBenJij.nu Op naar Chiang Mai - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Gezin Brandon - WaarBenJij.nu

Op naar Chiang Mai

Door: Kaar

Blijf op de hoogte en volg Gezin

08 Augustus 2015 | Nederland, Maassluis

Vlak voor vertrek nog even wat zakjes chips ingeslagen bij de 7/11.
Dit is een winkeltje die op elke hoek van de straat in Thailand zit.
Er zijn meer 7/11 shops in Thailand dan Mac Donalds wereldwijd, kun je nagaan.
Gelijk een chauffeur geregeld voor de rit naar het station, ja hoor past prima in mijn tuk tuk, ook met vier rugzakken? Tuurlijk no problem. Inderdaad, het lukte, beetje proppen maar wel weer hilarisch. Op het station stonden rijen stoelen en als de stoelen vol zijn, ga je lekker op je rugzak zitten.
Eenmaal in de trein ons plekje gezocht en de bedden ingedeeld, Belle en ik boven en rob en Loon beneden.
Om de 5 minuten hoorden we aan het geslof de dame van de catering al aankomen die vrolijk ORANGEJUICEEEEEEE in alle coupe's gilde.
Om 22 uur komt de man met het beddengoed en de dekens en moet het volume van iedereen omlaag, de lichten daarentegen blijven op volle kracht branden en de trein dendert werkelijk over het spoor dus slapen was wel een dingetje.
Om 8.40 veilig aangekomen in Chiang Mai en een tuk tuk genomen naar ons nieuwe onderkomen. Een appartement op de 9e verdieping met prachtig uitzicht, iets minder qua interieur ( denk aan beige leren bankstel, zwarte marmeren glimvloer en overal enorme spiegelwanden) maar... Perfecte WiFi!
Een duik in het zwembad wat iets verder bleek dan de 5 minuten die in de folder stonden, daarna lekkere douche en nu op naar het centrum.