Wat een overgang - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Gezin Brandon - WaarBenJij.nu Wat een overgang - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Gezin Brandon - WaarBenJij.nu

Wat een overgang

Door: Kaar

Blijf op de hoogte en volg Gezin

17 Augustus 2015 | Nederland, Maassluis

Dat het een overgang zou zijn van het prachtige, groene, serene Nan naar Bangkok was duidelijk. Maar dit hadden we nooit bedacht.
De dag begon perfect, heerlijk geslapen omdat er vannacht voor het eerst geen regen op ons teakhouten dak kletterde, een super ontbijt waar de heren speciaal yoghurt voor ons hadden met vers dragonfruit ( gisteren zelf geplukt bij een stukje land om de hoek)
Daarna op ons gemak de rugzakken weer ingepakt en nog even op ons terras gezeten en van de rijstvelden genoten. Het is lastig uit te leggen als je ze nooit gezien hebt, maar het was gewoon moeilijk om weg te gaan daar, mede door de super gastvrije heren die ons zo verwend hebben en ons een thuis gevoel gaven.
Bij het afscheid zeiden ze als jullie terugkomen, komen jullie als vrienden en zo voelde het ook!
Heerlijk een uur van te voren op het gemak naar de luchthaven, waar gewoon een boeiing 737 op ons wachtte. De vluchttijden waren iets veranderd waardoor we wat later in. Bangkok aan zouden komen.
Lekker een duik in het zwembad hadden we bedacht en dan eten in het shoppingcentre want shoppen hadden de meiden wel oren naar na een paar dagen natuur en cultuur opsnuiven.
Eenmaal op de luchthaven bleek dat we om een taxi te bemachtigen in een enorm lange rij aan moesten sluiten. De taxi chauffeurs krijgen dan om de beurt een rit toegewezen tegen gewoon meterprijs en geld voor tolweg.
De transfer die ik vanuit het hotel had geregeld zou ons 1800 Bath kosten maar had ik geannuleerd wegens de veranderde vluchttijden en we nog geen nieuwe vlucht bevestiging hadden.
Dit ritje, nou ja ritje van bijna 2 uur!!, koste slechts 400 bath.
Nou zitten we in een super de luxe hotel dus wie weet waren ze anders met een limo voor komen rijden haha
Geen idee of wij het aantrekken, maar we hadden weer een zeer bijzondere chauffeur. Het leek net of hij ADHD had of wat opwekkende middelen gebruikt had en rob bofte dat hij voorin zat,want elke keer als hij weer iets heel enthousiast vertelde legde hij eerst z'n hand op Rob z'n knie. Terwijl hij ons door de overvolle snelweg, waar het verkeer compleet vastloopt aan het einde van de middag, volgde hij tussen z'n verhalen door een cursus Engels voor taxichauffeurs via z'n autoradio. Alle zinnen werden luid en duidelijk herhaald en vervolgens wilde hij weer van alles van ons weten. Het was hilarisch en vermoeiend tegelijk waar bij kwam dat hij liever met z'n raam open reed dan met de airco aan en dan in een ellenlange file in deze hitte, dus toen we eenmaal in de gaten hadden dat we in de juiste straat zaten zijn we uitgestapt en hebben de laatste meters lopend afgelegd wat stukken sneller ging. En omdat het verkeer zo vast zat konden we gewoon op ons gemak de rugzakken uit de kofferbak halen midden op de weg.
Hotel snel gevonden gelukkig ( gelukkig omdat bij het inchecken duidelijk werd dat mijn rugzak inmiddels 2kg zwaarder geworden is, heeeel vreemd), prachtige kamer op de 24e verdieping met twee grote slaapkamers met ieder eigen badkamer, kitchenette en woonkamer dus perfect! Prachtig uitzicht over de stad en zeker 's avonds een fantastisch gezicht.
De dames wilde graag een duik nemen in het zwembad en toen ben ik even naar een supermarkt op zoek gegaan. Ik hoorde ontzettend veel sirenes, maar op de een of andere manier lijkt dat bij een grote stad te horen voor mijn gevoel dus had geen enkele argwaan.
Bij terugkomst zag ik een sms van m'n broer en schoonzus, die het nieuws van de bomaanslag dus nog eerder wisten dan wij.
Tv aangezet en bij het zien van de beelden is de onbevangenheid volledig verdwenen. Terwijl toen ik een paar minuten eerder zo in m'n eentje op straat liep nog dacht: wat is het toch een bijzondere stad, zo overvol maar geen moment een onveilig gevoel of mannen die je lastig vallen.
We besloten in de bar wat te eten te bestellen en hebben de pizza's en soepjes lekker mee naar boven genomen.
Nu een douche en proberen te slapen en morgen zien we verder.
Drie dagen binnen zou jammer zijn maar beslist geen drama, wie weet worden we dan toch nog beetje bruin.
Welterusten en ik hou jullie allemaal op de hoogte!
Dikke kussen van ons allevier