WE DID IT!!! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Gezin Brandon - WaarBenJij.nu WE DID IT!!! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Gezin Brandon - WaarBenJij.nu

WE DID IT!!!

Door: Kaar

Blijf op de hoogte en volg Gezin

19 Augustus 2015 | Nederland, Maassluis

Yesssss! De fietstour waar we zoveel over gehoord hadden en zo naar uitgekeken hadden, hebben we kunnen beleven!
Wekkertje ging om 5.45 en om kwart voor 7 stonden we buiten.
Metro leek ons niet zo'n goed plan momenteel en aangezien het verkeer al weer vaststond, zijn we gaan lopen naar de pier.
Op de kaart zag het eruit als een kippenendje maar in de praktijk bleek het nog een aardig stukje lopen zeker gezien de temperaturen. Om 7 uur is het gewoon al weer ontzettend warm, ik heb het idee dat het hier eigenlijk niet afkoelt 's nachts.
In een flinke pas naar de pier en daar op de express boot gestapt.
Heerlijk de wind even langs je lijf voelen waaien.
Een paar haltes verderop weer uitgestapt en toen een paar minuutjes gelopen naar het kantoor van Co van Kessel.
Perfect op tijd gearriveerd, de tour zou om 8 uur beginnen.
We hebben nog heel even op wat medereizigers gewacht en toen een fiets uitgezocht, de helmpjes mochten we hier lekker achterwege laten! En dan begint het haha, dwars door Chinatown, de meest smalle steegjes, over een overdekte markt, langs tempels noem maar op. Je zou zeggen dat de bevolking gek wordt van al die fietsende mensen door hun straatjes en marktjes, maar niets is minder waar! Overal lachen ze je vriendelijk toe en kinderen zwaaien zelfs.
De eerste stop op de bloemen en fruitmarkt keken we onze ogen uit, prachtige bloemen, bloemblaadjes en kransen voor de monniken, suikerriet, bamboe en allerlei heerlijk fruit. We hebben hier zelf een kwartiertje rondgewandeld en toen weer op de pedalen.
Naar een stuk fietsen werden de fietsen op een bootje gehesen en zijn we naar de overkant van de rivier gevaren. Dit blijkt het oude centrum te zijn maar omdat het steeds onder water liep, hebben ze een nieuw centrum gebouwd.
Hier hebben we een Chinese tempel bezocht, waar ze weer hele andere gebruiken kennen.
Wel een enorme Buddha uiteraard maar ook allemaal bekertjes met stokjes erin. Je moet een beker net zo lang schudden tot er 1 stokje op de grond valt. Op dit stokje staat een nummer. Daarna gooi je twee stukjes hout op de grond. Als ze beide met de bolle of met de platte kant terechtkomen, is dit niet de dag dat je je nummerbriefje kunt halen. Valt er echter 1 stokje met de bolle kant en 1 met de platte, dan pak je het briefje wat bij het nummer van je eerste stokje hoort. Bij slecht nieuws is het zaak je briefje te verbranden en bij goed nieuws, mag je het briefje den maand lang bij je dragen. Ik had pech, het was in dit opzicht niet mijn dag, rob en de dames mochten wel hun briefje halen.
De gids heeft ze vertaald, en twee briefjes zijn later in een heilige boom gestopt wat hetzelfde effect zou hebben als verbranden.
Geen superslecht nieuws maar ook niet geweldig, dus hup weg ermee haha.
Na de tempel weer paar km gefietst en uiteindelijk gestopt bij een klein pleintje voor een drankje en lekker zakje chips. Uiteindelijk weer op de boot naar de overkant en de fietsen weer ingeleverd!
Fantastische route! We hebben genoten! Aan de overkant van Co hadden we een Frans bakkertje zien zitten dus heerlijk een broodje gegeten. Teruggewandeld naar de expressboot en weer keurig bij "onze " pier afgezet.
Aangezien de wandeling vanmorgen niet bij iedereen als een hoogtepunt was ervaren op zoek naar een tuk tuk. We vonden een groepje chauffeurs met allemaal een tuk tuk. Na de prijsonderhandeling, waar elke chauffeur zich mee bemoeide, ingestapt en toen begon het gelazer weer.
Wij konden wel mee voor 100 Bath maar dan hadden we 1 tussenstop. Nou die tussenstops kennen we inmiddels. Meiden raakten al lichtelijk in paniek van het woord tussenstop en ik was alleen maar boos.
Als een speer uitgestapt voordat dat kreng begint te rijden en we weer bij een of andere kleermaker in z'n winkel zouden belanden.
Na een aantal meters hoorde we luid getoeter achter ons en 1 van de chauffeurs stopte, maakte z'n verontschuldigingen voor z'n "ugly" collega's en heeft ons netjes voor de afgesproken prijs voor het hotel afgezet. We zijn aardig ingeburgerd haha!
Alhoewel de meiden pas gerust waren toen we voor de deur van het hotel stonden.
Nu lekker een duik in ons zwembad!
Daar zijn onze lijven aan toe!

• 19 Augustus 2015 - 11:21

Rachel:

Yessss, you did it!!! was zo benieuwd. Wel even fijn dat er tijdsverschil is, anders zat ik toch even in de rats, nu lees ik je gave verslag.
    Top dat jullie je over jullie nare gevoel heen konden zetten, hebben jullie toch maar weer meegemaakt.
    Dit was zeker de laatste tour? Dit is dan een mooie ervaring om jullie vakantie te beeindigen.

Morgen weer naar huis, een goede reis hoor.
    Bedankt voor je gave, spannende verslagen Kaar, ik heb genoten en zal het missen.
    Sterkte met jullie ontwenningsverschijnselen... en een troost... je kan heel lang teren op deze unieke indrukken.

tot gauw! xx Rachel

• 19 Augustus 2015 - 13:39

Eus:

Zo dan! Hebben jullie het toch gedurft en hoe?! Mooie ervaring weer en hadden jullie niet mogen missen. Gaaf hoor. Wat staat er nog meer op het programma en hoe laat vliegen jullie morgen (Nedelandse tijd)?

Veel liefs weer, tot snelxxx

• 19 Augustus 2015 - 14:49

Irene:

Wat een gave ervaring zo op de fiets. Wat zullen jullie veel gezien en ervaren hebben, erg leuk om steeds mee te lezen, ik kijk steeds uit naar jullie verslagen. Heel leuk om steeds nieuws vers van de pers te krijgen.

• 19 Augustus 2015 - 21:30

Astrid:

Super!!!! ben nu al benieuwd naar al je foto's van deze mensen, zo heerlijk kleurrijk.....
    Een hele goede reis terug, wat vliegt de tijd toch als je het naar je zin hebt he?!